Hejsan gott folk...

Har just gjort klart ett husköp och ska ge mig på mitt första projekt i huset. Det är en 1 plans villa med källare(låg takhöjd dock) och mitt problem är att jag vill isolera ytterligare ett rum i källaren.
Rummet i källaren ligger rakt under vardagsrummet och är ca 35kvm, blir skapligt kallt om golvet tycker jag. I de andra rummet på övervåningen som har isolerade rum under sig är detta inget problem. Har inte tänkt hålla 21 grader i källaren men sådär lagom låt säga 15 grader så det duger som förvaring. Takhöjden på lite drygt 180cm gör det bara dugligt som förvaring och för mig lite snickeri arbeten.
Väggarna tycks bestå av leka stenar i källaren, golvet av betong, taket är isolerat upp emot vardagsrummet givetvis.
Hur ska jag bära mig åt, bör kanske nämna att huset står i Skellefteå dvs det är kallt på vintrarna.
Hjälp mig att säga hur jag ska gå till väga rent praktiskt samt med material val....

Ber på förhand om ursäkt ifall texten är luddig och består av felstavningar, är i skrivande stund skapligt trött...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.