Hej.

Vi har ett sommarhus och vill nu isolera källaren (ej under mark).
Vi har idag endast betongväggar i källaren och undrar hur man ska gå tillväga.

Då huset är gammat och vi inte vill lägga ner massa pengar på det tänkte vi använda cellplast som isolering.

Behöver man en luftspalt mellan betongväggen och cellplasten?
Någon som kan beskriva lite snabbt och enkelt hur det ska vara för att få det någorlunda bra.

Jag hade tänkt mig följande
Utefrån och in:
Betongväggen
Luftspalt
Fuktspärr (Plast eller platonmatta)
Cellplast
Panel

Tar tacksamt emot invändningar dåjag aldrig gjort detta innan
Mvh
Henrik
 
Vart tar fukten vägen som stannar vid fuktspärren?
 
Hej Lite.
Då jag aldrig gjort detta vet jag inte hur man kan lösa det med fukten.

Något förslag?

/Henrik
 
Isolering av källare bör man väll göra på utsidan, även om det är ovan mark.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.