Hej!

Hoppas jag postar i rätt formumdel annars får moderatorn gärna flytta tråden. Jag har även sökt men hittar inte riktigt den infon jag letar efter, därav denna tråd.

Vi står i startgroparna att skriva avtal om att låta ett företag inreda övervåningen på vår Smålandsvilla.
Då det kommer vara 3 sovrum, allrum och badrum så funderar vi över huruvida det är värt att isolera innerväggarna eller ej.

Gör det stor skillnad? Tanken är att då det blir sovrum så vore extra ljuddämpning något som kanske vore värt att ha. Det kanske kommer komma in ljud via dörrarna då dörr och karm inte är helt täta mellan varandra.

Vi ska lämna besked snarast så vi kollar med er andra vad ni tycker.

Mvh

Isolera!
Det gör enormt stor skillnad, ljudmässigt. Väggarna och huset kommer dessutom upplevas som mer robust. Utan isolering, kan väggar låta som "bongotrummor", när man stökar med något.
Ni kommer garanterat att ångra er om ni inte isolerar.

K
Vi ska också inreda övervåningen och kommer att isolera innerväggarna. Merkostnaden är inte speciellt stor då vi redan har isoleringen och ska isolera själva. För att kunna utnyttja allrummet som ligger vägg i vägg med alla sovrum tror jag också att det behövs.

/Krille

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.