Hej,
Jag ska isolera mitt innertak i det nya utbygget, ca 16 kvm. Pga dålig takhöjd fuunderar jag på en lösning som jag skulle behöva lite feedback på.
Takstolarna är 45*170 och mellan dem blir det skivor 170 mm glasull. Men detta är ju aningen snålt för att vara isolering i tak. Kan man skruva fast 50 mm cellplast innanför (sett innifrån) takstolarna, och sedan spika innertak/panel direkt på cellplasten?
Bör ångspärren i så fall liggamellan glasullen och cellplasten, eller innanför cellplasten (mellan cellplasten och innertaket/panelen)?
Tacksam för svar eller förslag på bättre lösning!
Med vänliga hälsningar
Jobbar-Åke