Hej!

Ännu en tråd med en av de stora frågorna i livet plasta eller inte plasta. Mina förutsättningar är dock lite annorlunda tror jag...
Håller på att renovera i ett hus med ca 1 m tjocka stenväggar. Har rest nya innerväggar och ska igång att isolera.
Nu är jag inne på att inte plasta efter att ha läst och pratat med lite folk.

Vad är era åsikter?
Jag skulle få plats med 120 isolering men kanske är bättre att hålla sig till 90?
Ska man köra på vanlig mineralull eller finns det något alternativ som är bättre i mitt fall som inte kostar multum? Som sagt alla tankar och idéer mottages.

Tack och bock!
 
Ingen plast, helst isolera med leca som sedan putsas, det finns andra bra material om du vill ha annat än putsat inomhus, det du ska ha i åtanke är att det inte bör vara träreglar mot en stenvägg och absolut inte om du har mineralull och plast, då får du problem med fukt i väggen. Diffusionsöppna system är bra när du skall ha det i/mot en stenvägg.
Leca är ett säkert kort. Tänk på att väggen behöver andas, fukten som kommer in utifrån måste kunna ventileras bort. Organiska material som trä kommer att mögla!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.