Hej tänker bygga inglasad altan.
Bor i södra Sverige
Som golv tänker jag mig ett trädäck, behöver jag isolera det.

Altanen är tänkt att användas vår - höst.
Känns lite meningslöst att lägga pengar på energiglas ,32 mm tak med mera, om man har värmeförluster i golv.
Tacksam för tips
 
Det blir ett bättre klimat om du isolerar golvet, men värme stiger uppåt. Därför är det nästan lika bra om du endast lägger på någon typ av vindtät matta. På det sättet hindrar du kall luft från att blåsa in och klimatet blir ändå bra. Fast om du inte är rädd för extra arbete o pengar så är det absolut bästa att isolera golvet.
 
Funderar på isolering.
Hur ?
och vad isolerar jag med isåfall ?
 
Tjenare!

Jag har oxå byggt isolerat uterum. Som isolering användes frigolitisolering som läggs under cementen när man gjuter plattor. Den isolerar samtidigt som den släpper igenom ev vatten. Den skars så att den passades precis mellan golvregeln. Lycka till.

/Ola ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.