4 940 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Isolera golv ?
Hej tänker bygga inglasad altan.
Bor i södra Sverige
Som golv tänker jag mig ett trädäck, behöver jag isolera det.
Altanen är tänkt att användas vår - höst.
Känns lite meningslöst att lägga pengar på energiglas ,32 mm tak med mera, om man har värmeförluster i golv.
Tacksam för tips
Bor i södra Sverige
Som golv tänker jag mig ett trädäck, behöver jag isolera det.
Altanen är tänkt att användas vår - höst.
Känns lite meningslöst att lägga pengar på energiglas ,32 mm tak med mera, om man har värmeförluster i golv.
Tacksam för tips
Det blir ett bättre klimat om du isolerar golvet, men värme stiger uppåt. Därför är det nästan lika bra om du endast lägger på någon typ av vindtät matta. På det sättet hindrar du kall luft från att blåsa in och klimatet blir ändå bra. Fast om du inte är rädd för extra arbete o pengar så är det absolut bästa att isolera golvet.
Tjenare!
Jag har oxå byggt isolerat uterum. Som isolering användes frigolitisolering som läggs under cementen när man gjuter plattor. Den isolerar samtidigt som den släpper igenom ev vatten. Den skars så att den passades precis mellan golvregeln. Lycka till.
/Ola
Jag har oxå byggt isolerat uterum. Som isolering användes frigolitisolering som läggs under cementen när man gjuter plattor. Den isolerar samtidigt som den släpper igenom ev vatten. Den skars så att den passades precis mellan golvregeln. Lycka till.
/Ola
Klicka här för att svara