Hejsan, skall isolera golvet i mitt uterum, sitter och tittar efter blindbottenskiva, tanken slog mig, varför inte använda 50mm cellplastskivor som blindbottenskiva. Är detta möjligt? Menade först plocka i råspontbitar eller köpa färdiga oljeboardskivor, men har X antal cellplastskivor till över, så varför inte använda dom tänkte jag.
Är ingen snickare och finner ingen info om en sådan lösning på nätet. Tacksam för svar/hjälp i denna fråga.
 
Risken för köldbryggor är överhängande så länge du inte är en riktig fena på att få till exakta mått med pyspassning ner i bjälklaget. (Jag utgår från att inte skivorna är exakt måttanpassade från början)
 
Har du cellplast så använd den. Men se till att skarvarna blir täta.
 
funkar, släpp isärdom lite så du kan pysa i fogskum, då blir det vindtätt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.