Halloj.
Planen att varmbona mitt garage börjar ta fart, men frågan är hur jag ska göra med taket. Se bifogad bild...så ser det ut idag.
Takbjälken är 170mm...
Min plan är...Efter att försökt luska rätt sätt...
In med lite lägre isolering, typ 145 för luftspalten, och även öppna i takfoten så luften kommer in. ( Ingen öppning idag).
På med plast...och sen läkta (glespanel) taket och därefter på med skivor....

Eller har ni ett annat tillvägagångssätt??
20150921_174759.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska du ha uppvärmt året runt?

Nja....jo..men typ 15 grader vinter...o vad det nu är på sommaren... :-)

Glöm inte skivor till luftspalten, antingen masonite, eller behandlade wellpappskivor.
Wellpappskivorna kan skjutas fast med häftpistol tex.

Men då har jag fattat det rätt öppna i ändorna . och sen skapa luftspalten, isolera osv...

Ska du spackla skarvarna i taket och måla?
Jag misstänker att nuvarande takreglar inte är dimensionerade med nedböjningsfaktorn i tanke. Så lite risk för att det kommer att spricka eftersom.

Annars är det som jag förstått ett korrekt sätt att isolera, om än inte med så stor effektivitet.
Men om du håller 10c och stöttar med en elfläkt när du ska jobbar då spelar det nog inte så stor roll.

Corre: Ja, det är tanken i ett längre perspektiv, sen om det blir skivor eller bara råspånt återstår att se. Idag är det inte isolerat uppåt alls, bara papptak och brädor... så det är noll idé att ens värma upp det.
Men tanken är som du säger, hålla 10-15 och sen typ en värmefläkt när jag ska jobba där...

Tack för inputten... nu ska det förberedas isolering.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.