Hej
Har läst massor om isolering i befintligt garage men blir inte klokare. Har ett garage som är oisolerat men som ska bli uppvärmt. Garaget, som är 25 kvm, ska värmas upp med luftvärmepump till 12-16 grader under vintermånaderna. Hur isolerar jag på enklaste och bästa sätt? Kan jag ha träsponten och gipsen kvar? Vill helst undvika plast eller är det ett måste?

I dag så är det ytterpanel+regel+träspont+gips (se bild). Även taket har träspont+gips.

garagevagg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du skulle kanske kunna injektera slow rising polyuretan och då isolera utan att behöva plocka bort spont och gips.

Du skulle kunna höra med ett företag som heter Isopol som jobbar med sådant.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.