Hej! Tänkte isolera garage / loge så att det blir ett behagligt garage .
Det sitter någon form av plast/gummi presenning enligt bild, den borde väl tas bort så det kan andas.
Vad är sen bästa tekniken att isolera på?
Sätta läkt så det blir en luftspalt på 20-30mm?
Bör jag försöka sätta nån papp först mot ytterpanelen från insidan? Sen läkt?
Hade tänkt isolera sen sätta gips eller osb.
Alla tips tas tacksamt emot.
Med vänlig hälsning, Andy
Det sitter någon form av plast/gummi presenning enligt bild, den borde väl tas bort så det kan andas.
Vad är sen bästa tekniken att isolera på?
Sätta läkt så det blir en luftspalt på 20-30mm?
Bör jag försöka sätta nån papp först mot ytterpanelen från insidan? Sen läkt?
Hade tänkt isolera sen sätta gips eller osb.
Alla tips tas tacksamt emot.
Med vänlig hälsning, Andy
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
skär bort plasten den sitter fel i förhållande till isoleringen välj sedan cellulosa med salt ekofiber returpapperfiber som du kan ha diffusionsöppen utan luftspalt o krångel...samt att det håller borta insekter o gnagare sedan sätter du plywood på reglarna som du sedan borrar hål i o blåser i cellulosan...börja med några löst skruvade plyfor så att du får in snitsen skruva av o kolla att det fyller...sedan sätter du en brandskyddande skiva utegips eller målbar oorganisk skiva ...
Då har du ett fuktbalanserande garage med isolering skruvbarhet o brandskydd...
vill du göra ännu mera häftigt så köper du koljern täcker det oisolerade golvet o gjuter ett nytt isolerat golv ovanpå men då måste du se hur höjden ser ut i porten...bygga ramp etc
Då har du ett fuktbalanserande garage med isolering skruvbarhet o brandskydd...
vill du göra ännu mera häftigt så köper du koljern täcker det oisolerade golvet o gjuter ett nytt isolerat golv ovanpå men då måste du se hur höjden ser ut i porten...bygga ramp etc
Klicka här för att svara