Hej
Jag har en äldre länga med sticketak och teglade väggar med puts på båda sidor. Taket är helt oisolerat men i bra skick torrt och fint, i längan har man tidigare byggt ett rum ca 35 kvm (använts som sommarbutik) där man gjutit ny platta på befintlig grund mest troligt var det betong under med. På väggen satt det tjärpapp under spikplugg, läkt, 20mm cellplast och gips på golvet låg plast sen tunn foam och laminatgolv i taket satt 20mm cellplast spikad rakt i brädgolvet från vinden. Det fanns ingen tilluft alls så luften var väldigt dålig i rummet. Tanken är nu att detta ska bli boyta året om. Jag har nu rivit ut allt tycker mig kunna se lite påväxt på en del ställe i golvet (ytligt på laminaten) däremot är all läkt helt opåverkad suttit där ca 10 år. Detta rum ska nu få ny isolering tak, väggar samt ett trägolv på platon med ventilerad golvsockel. Tänker sen uppvärmning med luft/luft. Tar gärna emot goda råd kring regelverk för vägg samt isolering av tak/vägg. Utvändig isolering är tyvärr inte möjlig.