Hej!
Har precis fått upp mitt tak på huset och det är av lite nytänkande sätt nämligen att det är öppen diffusionspärr i form av Tyvek takmembran 170g/m2 utan råspont.
Takets utformning är
Monier betongpannor
Bärläkt
Ströläkt
Takmembran
Takstolar
Nu ska jag isolera detta och efter att ha läst igenom tillverkarspecifikationer har jag kommit fram till att det inte behövs en luftspalt mot membranet då denna fungerar som Gor-tex, släpper ut fukt/ånga men släpper inte in vatten.
Min fråga till forumet är ifall någon kan bekräfta detta och ifall ni tycker det hade passat bäst att sätta upp isoleringsblock eller att blåsa in lösull mellan taket och ångspärren?
Tanken är iallafall
Monier betongpannor
Bärläkt
Ströläkt
Takmembran
Takstolar
Isolering (mellan takstolarna)
Ångspärr
Ströläkt
Gips
Har precis fått upp mitt tak på huset och det är av lite nytänkande sätt nämligen att det är öppen diffusionspärr i form av Tyvek takmembran 170g/m2 utan råspont.
Takets utformning är
Monier betongpannor
Bärläkt
Ströläkt
Takmembran
Takstolar
Nu ska jag isolera detta och efter att ha läst igenom tillverkarspecifikationer har jag kommit fram till att det inte behövs en luftspalt mot membranet då denna fungerar som Gor-tex, släpper ut fukt/ånga men släpper inte in vatten.
Min fråga till forumet är ifall någon kan bekräfta detta och ifall ni tycker det hade passat bäst att sätta upp isoleringsblock eller att blåsa in lösull mellan taket och ångspärren?
Tanken är iallafall
Monier betongpannor
Bärläkt
Ströläkt
Takmembran
Takstolar
Isolering (mellan takstolarna)
Ångspärr
Ströläkt
Gips
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet du vad lösullen ligger på i m2 med viss tjocklek eller i m3 pris? Ett riktmärke hade varit underbart innan man tar in offerter eller om man ska hyra utrustning och ge sig på det självhuggan skrev:
Klicka här för att svara