Byggahus.se
Magnus E K
Svårt att tänka mig att det skulle behövas något mer än panelen, eller ens den. Finns ju garage där väggarna inte är kädda alls utan där man ser regelverket inifrån.
 
  • Gilla
roggabear
  • Laddar…
R roggabear skrev:
Kommer även fixa ventilerad luftspalt i väggen genom att borra hål i syllen, snett neråt ut genom ytterpanel. Sätter kopparnät eller montageband över hålen som blir i ytterpanel för att hindra möss från att ta sig in där. Skär ner den nuvarande vindpappen och skruvar sedan 22 mm brädor i vinkeln mellan väggregel och ytterpanel och sedan häftar jag vindduk invändigt på brädorna så en 22 mm ventilerad luftspalt erhålles. Tror det kan vara bra att få till ventilation av väggen.
någon som gjort ngt liknande ingrepp för att tillse väl ventilerad luftspalt?
Riskerar jag problem med inträngande fukt om jag borrar ventilationshål genom fasaden precis ovan syll?

håller på att spika läkt mot ytterpanel för att få en ca 25 mm luftspalt. Spikar sedan vindpapp på insidan av läkten. Innanför pappen kommer sedan isoleringen.
 
  • Hörnet på en träfasad inifrån med en synlig syll och monterad läkt, som förberedelse för ventilationsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.