Hej! Enkelt förråd som ska isoleras så det kan hållas frostfritt. Enbart användning som förvaring, för typ färgburkar o sådant.
Se bifogad bild. Hur skulle ni gå tillväga med väggarna som ser ut som på bilden (bortse från de svarta bräderna)?
 
  • Inuti ett ouppvärmt förråd med trästomme och synliga reglar, oväderskyddad del med vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Spontant är det väl bara att montera isolering mellan reglarna. Lämna spikreglarna som luftspalt.

Tycker du att det blir för klen isoleringsgrad (för höga uppvärmningskostnader) så får du ju regla på och isolera mer.

Taket behöver ju också isolering (såvida det inte redan är gjort). Glöm inte luftspalt och ventilation även där.
 
Tack! Jo, taket ska också isoleras, känns mer givet hur jag gör. Just väggarna jag funderade på om det räcker som luftspalt det tomrum som blir i lockpanelen. Men vindpapp bör jag väl få dit, eller? Och plast på insidan?

GoForIt GoForIt skrev:
Hej,
Spontant är det väl bara att montera isolering mellan reglarna. Lämna spikreglarna som luftspalt.

Tycker du att det blir för klen isoleringsgrad (för höga uppvärmningskostnader) så får du ju regla på och isolera mer.

Taket behöver ju också isolering (såvida det inte redan är gjort). Glöm inte luftspalt och ventilation även där.
 
Vindpapp/folie är självfallet att föredra.

Plast i väggen kan alltid diskuteras om du bara ska hålla frostfritt. Ska du ha fullt uppvärmt, så ja.
 
  • Gilla
lenp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.