Jag har tänkt isolera ett förråd. Yttervägg i tegel. Taket är papp på råspont (ser det ut som). Jag förutsätter att betongplattan är oisolerad. I förlängningen ska halva förrådet avdelas för att bli klädkammare åt ett angränsande rum. Det sitter dessutom ett sånt där gammalt skåp för sopor som är tillgängligt utifrån. Det skåpet ska rivas så där behövs det yttervägg. Jag tänker att jag lämnar c:a 3 cm luftspalt mot tegelväggen. Sedan tänkte jag sätta plast, isolering, osb(motsvarande) och sist gips. Är det en lämplig konstruktion för väggen? Hur göra med tak, golv och sopskåp?