Då min bättre hälft tröttnat på att ha enorma mängder färgburkar inne i huset på vårt sommarställe så behöver jag fixa frostfri förvaring någon annanstans.

Jag har ett litet rum i ladan som tillhör sommarhuset som är murat hela vägen upp till tak, ca 1,5x1m

Tanken var att isolera invändigt med cellplast, den blå starka (300?) på golvet med någon skiva över, och vanlig 45mm cellplast på väggarna, kanske 2x45 i taket, eller 100mm. Sedan en eller två golvstående hyllor att placera alla färgpytsar i.
Lär även bli förvaring för högtryckstvätt, pumpar etc som inte gillar minusgrader.
Uppvärmning blir en minimal radiator eller en frostvakt.

Finns det någon färdig produkt för detta, någon stålregel som både håller en cellplastskiva på plats och som kan bära en ytskiva typ osb? Eller ska man bara limma cellplast mot väggen, och dra fast osb genom cellplast med någon betongskruv? Både för vägg och tak hade detta varit praktiskt med en regel som håller cellplasten på plats.

Eventuell kondensering, fukt osv känns inte så viktigt i ett uthus, jag tänkte sätta igen befintlig ventilation och ha en torrboll.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.