Kommer att bygga "Gränna" från Smålandsvillan i Vallentuna under sommaren och har funderingar gällande vinden. Denna skall färdigställas och jag söker nu fler som gjort detta i Sthlms regionen.

Någon med referenser på utförda jobb, bra och prisvärda byggare?
Har idag fått ett pris på färdigisolerat, 3 sovrum, badrum på 7 kvm med kakel & klinkers, golvvärme och dess inredning. Helt färdigt mao för 400.000:-
Men söker andra byggare för flera priser/anbud.

Tips?

Hej,

Inget svar på din fråga tyvärr.
Dock är jag i precis samma sits. Vi ska bygga villa Nybro från smålandsvillan och vill också inreda övervåningen.
Har fått pris på ca 475000, men Nybro är ju lite större än Gränna tror jag, samt i vinkel? Så det kan ju förklara lite högre kostnad.
Vore dock intressant med fler alternativ att jämföra med!

• Gilla
Viktor Cz.
  • Laddar…
Våra övervåningar är väl i stort sett lika till ytan förutom vinkeln.
Kollade på övervåningar.se, men samtidigt som jag vill ha in en byggare på de tyngre sakerna så vill jag evt. göra en del själv. Då för att hålla kostnaderna nere.

Vi hade snickare att göra en vimmerby gipsfärdig för ca 200000 (inkl VVS)

Sen tillkom spackling, vävning och målning 18000 kr, Elmateriel 10000, badrum gvv klinker + kakel +jacuzzil ca 70000 + en massa småsnickerier för ca 10000 och golv för 8000 kr

Gjorde finsnickerier (lister, golv, dörrar, fönsterbrädor etc) själv samt eldragning.

Detta var 10 år sen.

/S

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.