Har en bod på 12 kvm som jag vill ha en jämn temp på ca 17 gr.
Taket har jag isolerat och väggar enligt hus leverantören är sk "brandisolerade" betonggolvet är oisolerad. Om det har någon betydelse så har jag ingen till/frånluft i boden, upplever dock behagligt klimat. Använder mig av ett konvektorelement nu. Hur ska jag göra för att uppvärmningen inte ska bli för dyr? Vet inte om jag ska isolera golvet (inifrån) eller om jag ska isolera taket mera? Vill inte att projektet i sig ska bli för dyrt heller.
Taket har jag isolerat och väggar enligt hus leverantören är sk "brandisolerade" betonggolvet är oisolerad. Om det har någon betydelse så har jag ingen till/frånluft i boden, upplever dock behagligt klimat. Använder mig av ett konvektorelement nu. Hur ska jag göra för att uppvärmningen inte ska bli för dyr? Vet inte om jag ska isolera golvet (inifrån) eller om jag ska isolera taket mera? Vill inte att projektet i sig ska bli för dyrt heller.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Effektivast är att ha samma tjocklek på isoleringen överallt (om det är samma temperatur på alla sidor)
Hur isolering mycket har du på de olika delarna?
Hur isolering mycket har du på de olika delarna?
Att isolera golvet blir ett jättejobb och troligen något du inte får igen pengarna på heller. Jag skulle skitit i det, lite kallt på golvet spelar ju ingen roll då du har skor på dig där inne iaf. Beroende på hur det ser ut och hur mycket du lagt på är det nog vettigast att isolera uppåt.
Klicka här för att svara
