Ett litet tips kan jag dela med mig av. (Jag är ju förvisso landskapsarkitekt, så lite knep och kunskap hade jag ju med mig i bagaget sedan tidigare om planering.) Men på senare år har jag blivit så trött på att göra skisser, planer och listor när det gäller trädgården att jag nu istället klipper ut bilder, ofta i datorn, lägger in i ett dokument under resp månad och då ser jag väldigt snabbt och lätt vad som blommar när, har vackert bladverk etc och hur de passar ihop.
Det går snabbt och lätt och ger bra överblick.