Håller med om att det blir svårare att "tvinga bort dom" då du anvisat snickaren plats för uppsättningen även om dom inte kan bevisa att du gått med på något.
Kan dom inte flytta lådorna till att stå längs vägen efter din parkering ? Den som vill kan ju då fortfarande stanna till vid din parkering för att gå och tömma lådan...

Tror själv det är bättre att ringa till någon på posten än att skicka ett mail.

orparn skrev:
Håller med om att det blir svårare att "tvinga bort dom" då du anvisat snickaren plats för uppsättningen även om dom inte kan bevisa att du gått med på något.
Så kan det vara, men jag tycker att det borde gå att hänvisa till att TS inte insåg vidden av det hela eller ens exakt vad det rörde sig om.

orparn skrev:
Tror själv det är bättre att ringa till någon på posten än att skicka ett mail.
Instämmer.

O
Eller skriva ett brev. Det känns mer seriöst än mail, enligt mig... å det passar bra när det är posten också :)

Har ni någon samfällighet (väg eller annan) eller byalag? Jag har för mig att Posten brukar kontakta dem för skapande av lådsamlingar. I sådana fall skulle jag kolla med dem först. Annars skulle jag ta ett snack med brevbäraren diskutera en bättre placering för att få till en lösning där både du och han är nöjda.

Sent from my PC using keyboard

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.