Jo, Airport Express har en analog utgång, men som jag skrev ovan -- den jag har i min förra generations AE är väldigt dålig. Funktionen är stabil och bra, men ljudet dåligt, med mina öron på en relativt enkel anläggning.

Nuvarande generationen AE har en bra analog utgång, det finns ingen anledning att ha en extern DAC. Det kommer inte höras någon skillnad om man inte har en stereoanläggning för en kvarts miljon.

Johan Gunverth skrev:
Det finns 13 på dussinet appar som streamar från valfri källa på en Android-enhet till Airplay. Bara att välja. :)
Ja, men just det där med valfri källa kräver root. Annars funkar det ju, men jag spelar nästan aldrig upp lokalt lagrad musik, utan kör nästan enbart från spotify, och ibland youtube. Där finns tyvärr ingen lösning om man inte vill roota sin telefon.

Bo.Siltberg skrev:
Måste det finnas så många olika sätt... Vill också koppla spotify till stereon med god ljudkvalite men det verkar ju vara en sanslös röra med pros o cons med alla lösningar. Finns helheten hos de olika lösningarna beskriven någonstans?
Jag har en ny high-end stereo med enbart analoga ingångar. Då räcker det med en bra DAC, men jag har valt en med flera ingångar så att jag kan köra HTPC, spelkonsoll, m.m. genom samma enhet. Eftersom streamingtjänster för musik håller en relativt låg kvalitet så behövs egentligen inget värre än exv. AirPort express, som många har nämnt redan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.