15 947 läst ·
58 svar
16k läst
58 svar
IP telefon eller sip-box?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Om detta är en riktig budgivning måste jag ge mig in i den då det ger mig möjligheten att göra något man sällan kan så här sent i en budgivning:
Jag bjuder fakulteten av förra budet!
(Plus frakt, ev hanteringskostnader och avsättning till stulna-bil-fonden)
(Vad sägs om den @Nyfniken?)
/U
Jag bjuder fakulteten av förra budet!
(Plus frakt, ev hanteringskostnader och avsättning till stulna-bil-fonden)
(Vad sägs om den @Nyfniken?)
/U
Sorry Ullberg, jag tar bara bud från phl och Lars Stefan.
Lägg dock märke till tjuv- och rackarspelsklausulen, det är inget som hindrar att du använder dem som bulvaner för fakultetsbud.
I den mån det blir någon faktureringsavgift så kommer den att debiteras i öl och fördelas enligt överenskommelse.
Lägg dock märke till tjuv- och rackarspelsklausulen, det är inget som hindrar att du använder dem som bulvaner för fakultetsbud.
I den mån det blir någon faktureringsavgift så kommer den att debiteras i öl och fördelas enligt överenskommelse.
Naa, jag har redan försökt med Blocket. Känns mera meningsfullt att ge bort den billigt till en välförtjänt person så här i juletid.
Det blir inte anledning att åka till ICA förrän i morgon så vi kör på lite till.
Auktionen slutar idag kl 18:00 SBHT (Standard ByggaHusTid).
Det blir inte anledning att åka till ICA förrän i morgon så vi kör på lite till.
Auktionen slutar idag kl 18:00 SBHT (Standard ByggaHusTid).
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 209 inlägg
Då måste man ju vara med. 5 spänn jämt! 
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 209 inlägg
Om man har larm kopplat till telenätet så måste man väl ha en SIP-box (s k ATA?) Då duger det väl inte med bara en Gigaset?
BTW, hur konfar man en Gigaset SIP-telefon om man inte får SIP-koden från sin leverantör? (dum fråga kanske)
BTW, hur konfar man en Gigaset SIP-telefon om man inte får SIP-koden från sin leverantör? (dum fråga kanske)
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 209 inlägg
Det där med larm och telefoner kan vara mer komplicerat än så. Men om larmet använder DTMF för att slå och signalera så behövs en box, ja.markis skrev:
Om man inte får den info man behöver så kan man eventuellt få ut den ur boxen, eller avlyssna trafiken på nätet mellan boxen och leverantören (det går i klartext). Men i det allra flesta fall så går det att tjata ut uppgifterna från leverantören.
Klicka här för att svara