Lemuren skrev:
Tillhör cpen inte nätägaren?
Ja det gör den säkert men dom bryr sig inte om man förlänger sladden.

P
Låter udda att de inte skulle ha invändningar mot att kunden skulle modifiera produkten.

• Gilla
Robe020
  • Laddar…
Snyggare lösning att sätta ett uttag på lagom avstånd. Jobbigt läge OM man lyckas ha sönder nått och måste ringa och lämna en felanmälan.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Eller så kan man dra fram ett eluttag, kan ju vara bra till annat också att ansluta. Går ju även att skaffa en längre "inomhuspatch" mellan fiberdosan och Intenoburkan och flytta Intenon närmare eluttaget.
Skarva Intenos spänningskabel lyser "hemmafusk";) och inget "fackmannamässigt" gjort.

Lemuren skrev:
Låter udda att de inte skulle ha invändningar mot att kunden skulle modifiera produkten.
visst dom kan gnälla under garantiperioden nu adaptern skulle behöva skickas in, men det är inget dom brukar begära in utan det skickas oftast en ny direkt till kund om adaptern är konstaterad ur funktion.

jag förstår inte vari problemet ligger. Det är väl bara att ha en kort skarvsladd på nätsidan. Kan man skikja på plus och minus kan man också skarva i på lågspänningssidan.

G gråsten skrev:
jag förstår inte vari problemet ligger. Det är väl bara att ha en kort skarvsladd på nätsidan. Kan man skikja på plus och minus kan man också skarva i på lågspänningssidan.
Men det blir "hemfixarlösning";).

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Tack för svaren. Det absolut enklaste hade varit att hitta en längre kabel att bara plugga in..slippa ta in elektriker eller skarva sladdar. Har fortsatt leta efter kabel men inte hittat någon längre än 1,5 m..Får se vad jag gör framöver!

P Pistol skrev:
Tack för svaren. Det absolut enklaste hade varit att hitta en längre kabel att bara plugga in..slippa ta in elektriker eller skarva sladdar. Har fortsatt leta efter kabel men inte hittat någon längre än 1,5 m..Får se vad jag gör framöver!
Jag länkade till 2 st 3 meters kablar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.