1 414 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Investera i en avfuktare?
I väntan på att bygga nytt har jag flyttat in i en större (250kvm) villa från 50-talet, renoverat till viss del 1989. I källare finns garage, tvättavdelning och intilliggande relaxavdelning. Plastmattan i duschutrymmet har släppt och viss dålig lukt finns.
Nu undrar jag om det finns ekonomi att ha en sån avfuktare i ett gammalt hus? Kläderna torkar ju snabbare plus att luften cirkulerar väl bättre?! Och framför allt, har jag någon användning för den om jag bygger nytt hus?
Nu undrar jag om det finns ekonomi att ha en sån avfuktare i ett gammalt hus? Kläderna torkar ju snabbare plus att luften cirkulerar väl bättre?! Och framför allt, har jag någon användning för den om jag bygger nytt hus?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Det här med ekonomi är svårt... 
Hur mycket saker och ting är värda är inte alltid så lätt att säga, vad jämför man med? Det kommer att vara dyrare att köpa en avfuktare än att inte göra det, men luften skulle sannolikt förbättras och tvätten skulle torka fortare. Hur mycket är det värt?
Kan bara säga att vi är nöjda med vår avfuktare till källaren i 60-talshuset även om vi inte kommer att "tjäna in" investeringen monetärt sett.
/elin
Hur mycket saker och ting är värda är inte alltid så lätt att säga, vad jämför man med? Det kommer att vara dyrare att köpa en avfuktare än att inte göra det, men luften skulle sannolikt förbättras och tvätten skulle torka fortare. Hur mycket är det värt?
Kan bara säga att vi är nöjda med vår avfuktare till källaren i 60-talshuset även om vi inte kommer att "tjäna in" investeringen monetärt sett.
/elin
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden