Har du en multimeter? Mät mellan stickproppens båda stift och jord. Det skall inte vara kontakt. Vet du att jordfelsbrytaren fungerar och är korrekt ansluten?

Jag kan komma på tre saker som kan hända om du kör den på invertern som den är.

1. Allt fungerar.
2. Brännaren fungerar men höljet blir strömförande.
3. Invertern går sönder.

Något är fel. Jag tycket inte att du skall använda brännaren alls innan du åtgärdat felet. Varken med invertern eller i vanligt vägguttag. Det finns inget läge då det är acceptabelt att säkringen löser om stickproppen sitter i en viss riktning.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Update och summering: Jag har pratat med en kille som jobbar med pelletsbrännare. Min brännare är noga med fas/nolla, så det var förklaringen till mitt problem. Men den klarar att drivas av en inverter som inte har någon nolla. Har nu testat och det funkar! :-). Kontinuerlig drift ca 50W. Tändning ca 500-600W.

Jag blir nyfiken på varför det spelar roll. Men viktigare. Ordna en lösning som inte har en vändbar stickpropp. Ett CEE-don kanske. Spelar det roll vad som är fas och nolla så skall det inte vara en schuko-propp.

T Tonk01 skrev:
Update och summering: Jag har pratat med en kille som jobbar med pelletsbrännare. Min brännare är noga med fas/nolla, så det var förklaringen till mitt problem. Men den klarar att drivas av en inverter som inte har någon nolla. Har nu testat och det funkar! :). Kontinuerlig drift ca 50W. Tändning ca 500-600W.
Du borde som skrivits tidigare ta reda på vad som är felaktigt i din brännare. Det är orimligt att den ska vara beroende av hur den ansluts då är det inte korrekt utfört från början eller ett fel som kommit senare.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.