Hej
Är det någon som har erfarenhet av intelegenta tilluftsventiler som stänger när det blir för kallt.
Även tips på välfungerande ointelligenta tas tacksamt emot. Skall sätta in tre i sovrum med bristfällig ventilation.
 
Ser fina ut, vilket temp intervall har du valt?
 
SSSS
Vad händer om alla ventiler stänger samtidigt som frånluftsventilationen fortsätter att suga ut luft?
 
Då sugs det in luft genom alla otätheter men flödet minskar, om man har självdrag upphör mer eller mindre ventilationen.
 
T topmount skrev:
Ser fina ut, vilket temp intervall har du valt?
Den vanliga -5° - +10°C
 
SSSS SSSS skrev:
Vad händer om alla ventiler stänger samtidigt som frånluftsventilationen fortsätter att suga ut luft?
De stänger inte bomtätt, så det som händer är att flödet minskar, men turbulensen ökar. Det innebär att man inte får något kallras att tala om även om kall luft strömmar in.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.