Byggahus.se
I min 1920-tals lägenhet har jag tänkt att köpa en integrerad kyl/frys och ställa in i skafferiet/skåpet längst till vänster i bild nedan.

Skåpet verkar ha typ exakt de innermåtten som krävs, bredd ca 56 cm och djup 55 cm, höjd finns det gott om. Som jag minns det krävdes tidigare luft bakom skåpet om ca 5 cm tidigare men när jag dubbelkollat nu så säger dem att det inte behövs men att luft under och ovan behövs, vilket jag kan ordna. Känner ni igen detta?

Jag har alltså tänkt ställa in kylen/frysen direkt i skåpet, inte köpa t.ex. Metod från Ikea och ställa det i. Missar jag något här som kommer göra det svårt för mig?

Jag inser att jag kommer behöva såga min lucka för att kunna öppna kylen resp. frysen separat. Ev. blir det också klurigt att montera på öppna/stänga på min lucka, den och kylen/frysen är ju inte gjorda för varandra, men borde gå att lösa va, eller vad tror ni? I värsta fall kan jag tänka mig att behöva öppna båda luckorna, men vore såklart önskvärt om de satt ihop.

El finns i skåpet så enkelt att lösa uttag.

Annat jag missat eller låter det hela så enkelt som jag tänker?

Ljust kök, vitt skåp, trägolv, modernt, bord med stolar, fönster, växter, hemtrevligt och rent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tror aldrig jag fått noll svar på Byggahus förut, kanske var frågan för dum eller för självklar? :)

Jag har läst på lite mer och tycker väl att det verkar fungera, det som blir svårt dock är att öppna dörren på kylen/frysen då den nog tar i skafferidörren.. Här kommer jag behöva tänka till lite.

Däremot gällande ventilation och liknande tolkar jag det som att dagens intregrerade kylar/frysar klarar att stå i stort sett dikt an på vägg bakom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.