Ventilatinsflödet kan normalt sänkas på vintern men som du påpekar så är det viktigt att inte sänka det så mycket att man inte vädrar ur fukten. Kolla efter men har duschat så att fukten försviner på en rimlig tid. Man bör även stänga några uteluftsdon så man behåller ett undertrycket så eventulla luftläckage kommer fån uteluften och går in (så eleminerar man risken för kondensproblem i väggen). Ventilationsflödet är dimontionerat för att man befinersig i huset dyngnet runt vilket oftast inte är fallet. Vid normal vistelse så ventileras huset ut när man är borta och är helt fräch luft när man kommer hem. Om man inte upplever något obehag av ett minskat luftflöde så kan man sänka flödet anser jag. I offentligga bygnader (skolor, dagis) så stängs ventilationen av helt när dom inte brukas utan att byggnaden skadas.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.