Hej,
Har nyligen flyttat in i ett hus , ca 200 kvm som har Carrier Heat 60° Jag vill ha konstant minst 23 grader i huset vid mellan -10 till +10 grader ute . Hur ställer jag in de 2 inställningarna " värme öka/minska" och "finjustering värmek" jag menar antal grader på de ,har läst på nätet förstår mig inte riktigt på Kurva snacket. idag har jag "5,7" på första "4" på nästa och det blir inte värmarer än 20 grader hemma. Har ej golvvärme.. tacksam för hjälp.

Redigerat:
Värme öka/minska är normalt förskjutning av kurvan,den andra är nog inställning av knäckpunkt. har du ökat öka/minska till max så ska du ändra den andra till 5 och återgå till 0 om det finns på öka/minska. Det kan liknas med en bil, gas och växellåda. Där ökaminska är gasen och den andra växellådan, räckker inte gasen till för fart så man lägga i en högre växeln och släppa lite på gasen för att hålla farten, samt gasa lite mer för att få högre fart, vid varje förändring måste du vänta ett dygn för att systemet ska stabilera sig Hänger du med.

Tack för ditt svar. Om jag ställer frågan så här istället: Det är 0 gradigt ute vilken grad antal ska det vara på " värme öka/minska" och "finjustering värmek för att nå knäckpunkten" ?

Det med kurva och fininställning är helt beroende på hus, men en tumregel är att vid noll ute så ska det gå ut ca 41 -43 C och då är det ca 20 C inne om inställning passar för det, . vet inte var du bor så svårt att säga, troligtvis så syns det i displayen vilken temp som går ut, har du en manual

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.