Din pump värmer alltid varmvatten så varmt den orkar, dvs drygt 55grader. Jag gissar att du inte kan ställa stopptemp för vv-beredning i din Nibe heller. I en Fighter 1210/1100 går det inte (bara vid elpatrondrift).
Den externa elvb skall du ställa så minst så högt att det är leginellafritt (om man oroar sig för det), dvs 65 grader ungefär, och som mest så högt att du får ut den varmvattenmängd du behöver vid störttappning av badkar (dvs behöver du mer vatten än idag, höj tempen).
Då blir det optimalt!