4 349 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Installerade JFB, kyl/frys löser ut
Felsökning är påbörjad!
Kyl/frysen funkar fint på ett annat uttag med JFB så den är det inte fel på. Jag ser inte att det skulle vara felkopplat mellan jord och nolla någonstans i uttaget eller i en kopplingsdosa som ligger på den gruppen.
När min elektriker-kompis kommer förbi i helgen ska felsöka vidare! Ska även byta uttag. Det var ganska gammalt och inte av högsta kvalitet direkt.
Kyl/frysen funkar fint på ett annat uttag med JFB så den är det inte fel på. Jag ser inte att det skulle vara felkopplat mellan jord och nolla någonstans i uttaget eller i en kopplingsdosa som ligger på den gruppen.
När min elektriker-kompis kommer förbi i helgen ska felsöka vidare! Ska även byta uttag. Det var ganska gammalt och inte av högsta kvalitet direkt.
Fast då måste det ha lett över lite ström mot skyddsjorden eller någon byggnadskonstruktion, annars kan det inte vara det som är felet.injonil skrev:
God idé att byta ändå, trots allt.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Se till att åtgärda kabeln också
Ge dej själv en rejäl klapp på axeln för att du har förhindrat en brand genom att installera en JFB!
Fortgår processen i kontakten förkolnar plasten och blir till ett värmeelement som sedan startar en brand.
Fortgår processen i kontakten förkolnar plasten och blir till ett värmeelement som sedan startar en brand.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden