942 läst ·
6 svar
942 läst
6 svar
Installerade dörrklocka, högtalare började pulsera
Hej
Min nivå på elkunskap är inte mycket att skryta med och jag skulle behöva vägledning och hjälp.
jag installerade precis en ny smart dörrklocka. Netatmo smart video doorbell. Installationen gick bra och klockan funkar fint. Men… min subwoofer började istället pulsera med ett brummande ljud ca en gång i sekunden.
Suck..
varför gör den det, och kan jag på något sätt fixa det? Någon som har en fundering/tips?
Min nivå på elkunskap är inte mycket att skryta med och jag skulle behöva vägledning och hjälp.
jag installerade precis en ny smart dörrklocka. Netatmo smart video doorbell. Installationen gick bra och klockan funkar fint. Men… min subwoofer började istället pulsera med ett brummande ljud ca en gång i sekunden.
Suck..
varför gör den det, och kan jag på något sätt fixa det? Någon som har en fundering/tips?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Ena eller båda enheterna uppfyller inte EMC direktivet och borde inte vara CE märkta.
Är subwoofern CE märkt?
Lösningen kan vara att flytta isär prylarna.
Och oljudet slutar när du stänger av dörrklockan?
Protte
Är subwoofern CE märkt?
Lösningen kan vara att flytta isär prylarna.
Och oljudet slutar när du stänger av dörrklockan?
Protte
Långsökt antagligen men prova att rotera stickkontakten till klockan och eller suben ett halvt varv. Prova om möjligt att ansluta suben till ett annat uttag med annan fas. Hjälper antagligen inte men ibland kan denna typ av störningar bete sig rätt märkligt.
’tack för svar. Provade redan med nytt uttag och nu också att rotera subbens kontakt ett halvt varv. Funkade tyvärr inte. Drog också ut ljudsignalen ur subben men det ändrade inte heller något.Alfredo skrev:
i installationen av dörrklockan fick jag skruva in en manick i min vanliga dörrklockas klocka. Ska se om jag kan vända de poolerna.
Båda prylarna är CE märkta och tämligen vanliga (klipsch woofer och netatmo klocka). Klockan kan jag mig veterligen inte ”stänga av” utan är ständigt inkopplad. Precis som en vanlig dörrklocka.prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Ta ur proppen eller koppla loss en tråd.S stroy skrev:
Jag utesluter inte att det är wooffern som är trasig.
Protte
Hmm nu när du säger det så har den en tendens att stänga av sig vid hög belastning/volym… har inte skruvat upp på ett tag så jag hade glömt bort det. Så jag måste kanske köpa ny woofer…prototypen skrev:
I mitt elskåp finns ingen switch/propp till dörrklockan så jag måste kanske dra ut en sladd. Får kolla. Tack för snabba svar. Verkligen uppskattat.
Klicka här för att svara