6 305 läst ·
35 svar
6k läst
35 svar
Installera Pump istället för ved. Men vad.
Alternativ Luft/Vatten tillsammans med befintlig tank(ar) vedpanna (förutsätter att den är ok)
eldar när det är som kallast man har tid lust,reserv vid elavbrott,
på så vis kan man klara sig med en betydligt "mindre" pump lägre kostnad men göra det bekvämare
mvh pr95
eldar när det är som kallast man har tid lust,reserv vid elavbrott,
på så vis kan man klara sig med en betydligt "mindre" pump lägre kostnad men göra det bekvämare
mvh pr95
Tackar för svaren från alla. Och det blev ett snabbt beslut till slut. Nibe 2120 med VVM 310 får bli min anläggning. Utedelen kommer inte störa mitt öga i alla fall. Om grannarna tycker den är ful så får de gratis ögonlappar av mig. Hela tomten får sig ett lyft när veden försvinner och grannarna lär tycka det doftar mindre
Att bergvärme skulle räcka längre köper jag. Men om jag bor kvar om 10 år eller inte så får jag ta nya beslut då. För om jag gissar rätt så lär husvärmningen gå framåt och vi har någon form av bränsleceller eller något annat bättre i framtiden.
Eller så har jag ett nytt hål i plånboken den dagen pumpen måste bytas.
Att bergvärme skulle räcka längre köper jag. Men om jag bor kvar om 10 år eller inte så får jag ta nya beslut då. För om jag gissar rätt så lär husvärmningen gå framåt och vi har någon form av bränsleceller eller något annat bättre i framtiden.
Eller så har jag ett nytt hål i plånboken den dagen pumpen måste bytas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden