Hej, skulle behöva hjälp med att installera en Plejd dosdimmer. På bilden ni ser så ska pucken sitta i mitten, där finns idag 2 st tändtrådar och en fas. Båda tandtrådarna ska användas i pucken. Finns det någon vänlig själ som enkelt kan beskriva hur jag kopplar in det?

Mvh
Daniel

• Plejds dosdimmer hålls av en hand, med anslutningsschema synligt på kartongen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk installation med tre hål i väggen och en blå Plejd dosdimmer redo att installeras, två tändtrådar och en fas synliga.
    Skapa konto
D Daniel Lindahl1 skrev:
Hej, skulle behöva hjälp med att installera en Plejd dosdimmer. På bilden ni ser så ska pucken sitta i mitten, där finns idag 2 st tändtrådar och en fas. Båda tandtrådarna ska användas i pucken. Finns det någon vänlig själ som enkelt kan beskriva hur jag kopplar in det?

Mvh
Daniel
Du har troligen löst detta men jag använder nästan alltid Plejd WPH-01 tillsammans med puckarna. Inkoppling L= Fas N= Neutralledare Sinuskurvan till vänster går till drivdonet. Med WPH-01 kan du styra flera puckar enheter, t.e.x trappkoppling som du konfigurerar i appen.

D Daniel Lindahl1 skrev:

Mvh
Daniel

• Lista över rum med bilder och enheter, inklusive entré, kök, vardagsrum, badrum, sovrum och arbetsrum. Tiden visar 17:33 med batteriindikator.
    Skapa konto
Med tiden blir det många puckar så ett schema kan vara bra att ha.

• Planritning över ett hus med markerade områden som vardagsrum, kök, stora sovrummet och inglasad altan, med anteckningar och koder.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.