Bra att det verkar fungera. En grej som jag hade mycket hjälp av då jag satte upp min parabol var Skype. Riggade frugans platta framför Tvn och stog sedan med telefonen i handen och justerade parabolen. Fungerade jättebra.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Körde med en webbkamera :)

Dörren har dämpare så den måste man anstränga sig för att få upp, men jag ska sätta upp nåt stopp där sen.
Var där den platsade bäst om man ska ha markis över altanen i framtiden
 
Jag körde med en app till telefonen som visar var satelliterna var med hjälp av kameran. Ställde mig bakom parabolen med telefonen under armen till LNB:t, höftade in mot satelliten, precis bredvid en björk på andra sidan vägen. Gick in och sökte kanaler. Full signalstyrka och signalkvalitet direkt. Har funkat klockrent i tre år nu!
 
  • Gilla
kuse
  • Laddar…
Vad heter Appen?
 
satfinder lite kör jag med på i-fånen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.