Hej, jag har ett äldre inkaklat badkar utan inspektionslucka. Inom en relativt snar framtid kommer mitt badrum att behöva renoveras, men om möjligt skulle jag gärna vilja vänta lite. Det är ett äldre badrum från 50-talet. Nu funderar jag på om det är möjligt att installera en inspektionslucka i badkaret för att kunna hålla koll på att allt är ok under badkaret, att rören är hela och att inget vatten läcker. Finns det någon här som vet vem som kan göra sådant? Vem ska jag vända mig till? Snickare? VVS-ingenjör?

Jag kan tillägga att badrummet inte har några synliga skador. Jag vill bara kunna hålla koll. Tack på förhand!

S
Det är antagligen asbest i kakelfixet och/ eller fogen så det blir nog ovärt kostnaden om du ska leja bort jobbet.

S sinuslinus skrev:
Det är antagligen asbest i kakelfixet och/ eller fogen så det blir nog ovärt kostnaden om du ska leja bort jobbet.
Oj! Ja, om det stämmer är det nog en dålig idé. Tror du det för att det brukar vara asbest i hus från 50-talet?

S
Stor sannolikhet men bara provtagning kan ge svar.

För att svara på frågan så låter det som en plattsättare du behöver om du inte vill göra det själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.