Hej,

Jag har en vedpanna (Eurofire 2039) och behöver installera en rökgasgivare.
undrar om det finns det någon lämplig massa, tejp eller dylikt man kan fästa den med, som tåler värmen ?
Den har liksom lossnat, se gärna på foto.

Mycket tacksam för kommentarer och goda råd :)

Med vänlig Hälsning

Peter Stenberg
 
  • Närbild av lös rökgasgivare vid en vedpanna med markerade delar: sensor, kamin och skorsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att tyda hur det ser ut.
Den jag installerade hos mig Temperaturgivare monterad på en panna med skruv och bricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
medföljde en liten skruv och bricka som klämmar givaren mot pannan.
 
L lostinsweden skrev:
Svårt att tyda hur det ser ut.
Den jag installerade hos mig [bild] medföljde en liten skruv och bricka som klämmar givaren mot pannan.
Hej och tusen tack för din återmatning. Jag fick ingen skruv med men kunde igår lösa detta enligt foto.
Fick också vara noga med att kabeln in rör vid godset, kan tänka mig att isolering kan smälta.
Igen, tack för svaret och trevlig helg.
MVH Elledning fäst vid svart metallstruktur med slangklämma, noga placerad för att undvika kontakt med isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.