8 116 läst ·
34 svar
8k läst
34 svar
Installera eluttag med snabbanslutning
Äsch, det är så mycket som ska fixas i huset. Kablar som inte ligger helt rakt är ganska nedprioriterat just nu.
Skulle jag ta tag i garaget och dra så skulle nog även det kapsejsa. Men jo absolut, det går ju fort att köra in ett par klammers. Tar tag i det imorgontommib skrev:
MalmbergsMikael_L skrev:
ELKO, Schneider (när Schneider köpte upp Eljo) och ABB ligger volymen på för Svenska elektriker, tycker jag nog att jag kan påstå.
Det finns flera tyska fabrikat som inte alls är så dumma val, men ibland lite dyra. Men de köps inte så mycket av de Svenska elektrikerna.
Hager har strömbrytare/uttag till för mig åtminstone rätt vettiga priser, jag är lite sugen på att prova dessa någon gång. Problemet är väl att när någon sen om 5 år vill hitta en likadan för komplettering eller för att de råkat slå sönder ett uttag så blir det kanske jobbigt ifall grossisten då har avvecklat hager pga dålig försäljning.
Köper man av någon av de tre stora så händer inte detta.
Jag provade 5 st Malmbergs OPTIMA bara för att. Och jag garanterar att det blev det enda köpet;vilket smäck, Men det är ju klart att dom var billiga och kanske ett alternativ om arbetstid och funktion inte är så noga.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Deklaration skrev:
Det märks att du är nybörjare på hus, endera heter det stuprör eller hängränna. Det är två olika prylar, den ena lodrätt och den andra nästan vågrätt. Stupränna kan bestraffas med stupstock. Typ.
Protte