Nästan, koppla båda bruna till samma "pil in" på dimmern, alltså till en av dem, inte till varsin. Dimmern stöder trappkoppling så de båda "pil in" har ingen direkt förbindelse mellan sig utan kan jämföra med de två "pil ut" som du har på strömbrytaren.

Müssli skrev:
Dimmer fungerar men du ska lägga ihop de bruna och ansluta på en av pilarna in, inte som du har ritat. Det spelar ingen roll vilken pil in du använder.
Bo.Siltberg skrev:
Nästan, koppla båda bruna till samma "pil in" på dimmern, alltså till en av dem, inte till varsin. Dimmern stöder trappkoppling så de båda "pil in" har ingen direkt förbindelse mellan sig utan kan jämföra med de två "pil ut" som du har på strömbrytaren.
Tack för båda svaren!

Det finns ett alternativ till. Ikeas dimbara glödlampor. Kostar 150-200kr styck och en fjärr kostar 100kr. Du kan dimra, släcka och byta ljustemperatur med en trådlös fjärrkontroll.
Jag har en E27 led som motsvarar typ en 60w glödlampa i köket. Mycket trevligt att slippa koppla om något (då jag bor i hyresrätt) och mycket billigare då det bara gällde en lampa i mitt fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.