Krilleman
L Laurentiusson skrev:
ag ger ett förslag. Vattnet skulle jag göra så utifrån bilderna. Avloppet kanske ner i tvättmaskinstratt på lämplig höjd och sedan ner i golvbrunn kanske (under bakom badkar om man kan få till lite fall).
Alltså under badkaret på vägg?

Krilleman Krilleman skrev:
Alltså under badkaret på vägg?
Jag förstår tyvärr inte vad du menar.

Krilleman
L Laurentiusson skrev:
Jag förstår tyvärr inte vad du menar.
Rördragningen (kallvatten + avlopp) ska då gå dolt under badkaret på väggen för att komma till andra sidan rummet?

??

Rördragningen (kallvatten + avlopp) ska då gå dolt under badkaret på väggen för att komma till andra sidan rummet?

??
Ungefär så ja. Har du någon annan idé?

När jag bodde i lägenhet drog jag ett vattenrör på väggen bakom badkaret för att koppla in tvättmaskin. Till avloppet satte jag en spilltratt på väggen och ett rör ner till golvbrunnen. Det går också att koppla avloppet på ett Y-rör mellan handfatet och vattenlåset och dra en lång slang från tvättmaskinen. Kanske inte jättesnyggt i ditt fall. Givetvis måste badkaret flyttas för att kunna dra rör på väggen bakom det.

• Gilla
Laurentiusson och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
L Laurentiusson skrev:
Ungefär så ja. Har du någon annan idé?
Nja, jag har inte någon annan ide, men det var inte heller oerhört tydligt att så var fallet....

Diffust är bara förnamnet.

Nja, jag har inte någon annan ide, men det var inte heller oerhört tydligt att så var fallet....

Diffust är bara förnamnet.
Dina inlägg var inte speciellt tydliga de heller...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.