Använd en dim-01 och sätt sedan deras trådlösa knapp var du vill
 
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Jag kör med appen som elektriker och min sambo är slutkund men jag har inte märkt någon skillnad.
Som elektriker kan du inte ta ett foto och lägga in på objektet. Det är bara slutkunden.
 
L Leif i Skåne skrev:
Som elektriker kan du inte ta ett foto och lägga in på objektet. Det är bara slutkunden.
Det går alldeles utmärkt att lägga in egna bilder som Elektriker. Det har jag gjort i badrummet.
 
  • Modern badrumsinteriör med toalett, handdukstork och duschhörna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dsundet
  • Laddar…
Någon här som har monterat en WHP-01direkt på vägg? Lite osäker på om jag tänkt rätt. Ska det se ut så här? Är det meningen att man måste slipa bort den lilla inre delen i Elkos ram för att det ska passa?
 
  • Hand håller Elkos vit ram med en WHP-01 enhet som ska monteras på vägg, synlig rambearbetning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på vit Elko-ram där en liten inre del möjligtvis behöver slipas bort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har bara provat eljo Exxact och där funkar det klockrent! Vilken serie från elko är det du har?
 
O ompalompa skrev:
Har bara provat eljo Exxact och där funkar det klockrent! Vilken serie från elko är det du har?
Elko plus! Behöver man något mer än själv ramen och vipporna? Sätter man bara tejpen sen direkt på baksidan av kretskortet?
 
Bara på med tejpen och/eller skruvar med liten skalle!
 
  • Gilla
Gustaf.P
  • Laddar…
Jag kan meddela att det var jag som var lite trög:crysmile:
Det sitter ju en skruv mitt på knappen som gör att man kan dela på den och på så vis lägga ihop den från varsitt håll i ramen och skruva ihop. Då gick det mycket bättre (y)
 
  • Gilla
  • Haha
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Då var installationen klar av CRT-01, med denna styr jag när min handdukstork ska gå enl ett tidsschema, tidigare har denna varit igång 24/7/365 och den drar 100w nu när den styrs av tidsschema är den igång 4 Tim om dygnet. CRT-01 har en förbrukning om 0,3w. All styrning sker via plejdappen.

Jag har kopplat in nollan till handdukstork och till plejd på ingång N, inga problem att få in två kablar i plejd.
Från toppklämman i dosan har jag kopplat in fas på L in
Och fasen till handdukstork har jag kopplat på L ut.
Övriga in & utgångar använder jag inte, 1&2 används för styrning på knapp.
”Selv” används vid styrning av plejd från ett externt system.

Att driftsätta plejd i appen var superenkelt.
Måste man ha en controller till varje sak man vill styra eller kan man styra flera saker med samma kontroller?
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Måste man ha en controller till varje sak man vill styra eller kan man styra flera saker med samma kontroller?
Ctr-01 har ett relä på/av max 16A Plejd har även kommit med rel-02 som har samma funktion fast med två relä på/av 16A fördelat på två utgångar.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.