Lexington skrev:
Du verkar ju klent begåvad? Jag har väl aldrig skrivit att plast leder ström, o här ska du komma o malla upp dig för "den nya killen på forumet som inte kan något om el", du har inte bidragit eller hjälp till någonting i denna tråd! Den va en simpel jävla fråga som du inte ens lyckades besvara!
Det jag va orolig för va att plasten...eventuellt...skulle..smälta...om...kabeln...låg...emot!
Vilket jag nu lärt mig att så inte va fallet, dock inte tack vare dig!
Dig fattas det inga fel?
Nope, första felfria människan på jordklotet faktiskt.
Varför ifrågasätter du min intelligens?
Skönt o se att du taggar till så rejält som du gör. Ta det hellre med en nypa salt, blir bättre så.

Det står 8-16v, har du någon siffra på strömstorleken? För att det ska uppstå 15w genom kabeln krävs det knappt 1ampere, det är rätt rejäl strömstyrka att driva din klocka med. Skulle tippa på max 150mA om ens det. Då hamnar du på knappt 2,5watt och om nu ingen står och håller in knappen i 1h så behöver du inte oroa dig för varmgång men glappkontakt är ALDRIG bra, vare sig klen- eller låg-spänning.
Att du är "nya killen på forat" har jag inte ens tänkt på, men välkommen.

Ps. Att du skulle vara orolig för att plast leder ström är jag som fick om bakfoten, ursäkta mitt snäsiga inlägg Ds.

Din ursäkt är accepterad och jag hoppas du godtar min!
Ursäkta Mitt inlägg!
Allt är löst tack vare forumet och inga fler inlägg här nu.

Lexington skrev:
Din ursäkt är accepterad och jag hoppas du godtar min!
Ursäkta Mitt inlägg!
Allt är löst tack vare forumet och inga fler inlägg här nu.
I'm the jackass.
Skönt o höra!

Striden har bedarrat och fredspipan är rökt. Det gillar vi. :thumbup:

Ska bara avsluta med att be om ursäkt för att jag kanske var medskyldig till att striden överhuvudtaget blossade upp. När TS skrev "kontakt med plasten" snöade jag omedelbart in på "elektrisk kontakt". Antagligen dels för att detta är elforumet och dels för att tråden handlade om att ansluta trådar (sorry).

Hur som helst, missförstånd uppstår lätt vid skriftlig kommunikation på ett forum. Skönt när det löses. Jag delar gärna fredspipan med er om jag är välkommen. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.