Hej,
Min spishäll av modell Electrolux EHS 60021K har gett upp och jag har för avsikt att byta till en ny med induktion. Gamla hällen är kopplad med perilaxkontakt och jag har fått en fråga från installatören om 0:an är framdragen, går det att urskilja det från nedanstående bilder?
Min spishäll av modell Electrolux EHS 60021K har gett upp och jag har för avsikt att byta till en ny med induktion. Gamla hällen är kopplad med perilaxkontakt och jag har fått en fråga från installatören om 0:an är framdragen, går det att urskilja det från nedanstående bilder?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Den blå kabeln brukar vara nolla, vilket tyder på att nollan finns framdraget.
Din förra häll utnyttjade 2 faser och nolla, vilket ännu mer tyder på att nollan är framdragen, såvida den inte förstördes direkt.
Din förra häll utnyttjade 2 faser och nolla, vilket ännu mer tyder på att nollan är framdragen, såvida den inte förstördes direkt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Välkommen till forumet.A Anders Ahlberg1 skrev:
Enligt länk till Electrolux, så anger första siffran året och följande två vecka, så i ditt vall vecka 49 år 2019 eller 2009 eller 1999 etc
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Ja, bara sett på numret så är det vad man vet.A Anders Ahlberg1 skrev:
Sen kanske man kan söka på modellbeteckningen och lista ut något mer, exempelvis om man får fram att den modellen bara tillverkades mellan 1992 och 2007 så blir det klart när den är tillverkad. Obs, det vara bara fiktiva siffror, jag har ingen aning.
Klicka här för att svara