Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har nyligen fått installation av golvvärme i källarrum, vattenburen 20 mm rör EPS skivor.
Shunt/inmatning installerad i anslutande rum/badrum. Bilder bifogas.
Enligt golvläggaren kunde han inte böja rören och borrningen av hålen till badrummet kunde inte göras i samma golvnivå på grund av skillnaden i golvnivåerna i rummen.
Ska lägga parkett och det blir ju en stor glipa där parkett inte kan läggas. I badrummet blev det inte så snyggt.
Kan man verkligen inte vinkla rören på att annat sätt så att det blir mer estetisk och komma närmare väggen för att komma närmare väggen med parketten?
Hjälp mig!
Tack för ett snabbt svar!
Inte betalat än så jag kanske får hit golvläggaren att åtgärda med vinkelkopplingar.
Tappat dock förtroendet redan men han måste få en chans att åtgärda. Annars prisreduktion.
Fakturerade 5000 kr exkl moms för jobbet. Det tog 7 timmar på två man.
Kan det vara rimligt med 30% prisreduktion
eller uppskatta vad det kan kosta att få det fackmannamässigt åtgärdat?
Inte betalat än så jag kanske får hit golvläggaren att åtgärda med vinkelkopplingar.
Tappat dock förtroendet redan men han måste få en chans att åtgärda. Annars prisreduktion.
Fakturerade 5000 kr exkl moms för jobbet. Det tog 7 timmar på två man.
Kan det vara rimligt med 30% prisreduktion
eller uppskatta vad det kan kosta att få det fackmannamässigt åtgärdat?
J jonaserik skrev:
J jonaserik skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Andreas_kalmar skrev:
Jo, jag ser och inser att det borde ha gjorts bättre. Fick namnet på golvfirman från leverantör när jag kollade upp olika golvvärmesystem. Anlitade hantverkare för jag ville ha det klart under veckan för att lägga parkett nyårshelgen. Nu blir allt försenat. Så förbaskat surt.Andreas_kalmar skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Inget att stressa med att ett par timmar att få bra men du ska se resultatet länge
Sant. Men det var därför jag anlitade hantverkare. Få det bra gjort på rimlig tid.Andreas_kalmar skrev:
Tänkte från början göra det själv (kikade på Floores system) men det hade nog tagit tid då jag inte är så händig :-/ och kan bara göra det på fritiden/helger.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Ska man ha det bra så får man göra det själv 
Om nu fördelaren/shunten ska vara synligt i badrum så hade ju varit snyggare att gå med förzinkat eller koppar rakt ner med en 90o övergång till gv röret. Och ett varsitt hålgenomföring.
Om det inte få till det snyggt med rören direkt.
Om det inte få till det snyggt med rören direkt.
Klicka här för att svara

