3 265 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Inspektionslucka nödvändigt?
Håller på och gör i ordning våran övervåning och har flyttat ut väggarna så att det kommer bli 2 kattvindar längs med långsidorna. Nu är det så att jag har funderat över det här med inspektionslucka, är det absolut nödvändigt att sätta in det. Längs ut kommer det bara bli ca 0,5 m högt så luckan kommer ju i sådana fall inte bli särskilt stor, dessutom inbillar jag mig att det är väl inte det snyggaste som går att ha på en vägg
Det kommer inte finnas några ventilationskanaler eller vattenrör inne på kattvinden så för den skull behöver jag inte kunna inspektera men det kanske kan vara bra ändå. Vore väldigt tacksam för svar....tack på förhand /Ola
Jag gjorde en lucka i våran utbyggnad (och för att kunna lägga dit sista isoleringen på vinden blev det en lucka (ser den knappt
)..Ångrar det ej ..nu kan jag checka av vinden hur det står till mm...
Har liggande råfasspont på huset..
Har liggande råfasspont på huset..
Gjorde själv ...ritade ut mellan reglarna där jag ville ha den,borrade ett hål i hörnen tog sticksågen,plockade ut ramen,stadgade ramen med lite strävor på insidan,skruvade en listram i hålet och skruvade dit ramen tillbaka ...Hoppas det blev en tydlig förklaring
Klicka här för att svara