Hej, eftersom min far gick bort nyligen behöver jag ta ansvar för mina föräldrars sommarstuga i Hälsingland som ligger runt 40 mil från mig. Det har snöat mycket i Hälsingland i år och från en bekant fick jag en bild över snöläget, där anlitad snörröjare har plogat upp snö mot huset. Jag tänkte höra om denna ganska stora snösamling är till nackdel med tanke på fuktskador?
Huset är från sjuttiotalet och har platta utan isolering. Häromåret renoverades huset med ett Nivellgolv då det var problem med lukt och fukt. Renoveringen får betraktas som lyckad hittills.
Frågan är om jag borde sätta mig i en bil med snöskyffeln per omgående och börja ta undan snön?
Huset är från sjuttiotalet och har platta utan isolering. Häromåret renoverades huset med ett Nivellgolv då det var problem med lukt och fukt. Renoveringen får betraktas som lyckad hittills.
Frågan är om jag borde sätta mig i en bil med snöskyffeln per omgående och börja ta undan snön?
Vänta att skotta till Maj-Juni. Inte så mycket då.
I Norrland skottade man alltid upp torr snö mot huset som isolering mot kyla. Mycket effektivt.
I Norrland skottade man alltid upp torr snö mot huset som isolering mot kyla. Mycket effektivt.
Klicka här för att svara