Hej,

Garaget är byggt och nu ska ovanvåningen inredas.

När jag sitter och läser anvisningarna som Älvsbyhus skickar med så står det att mn inte ska ha något insektsnät bakom ventiler eller vid takstolsfoten. Jag förstår inte varför, men antar att dom menar på att ventilationen skulle bli sämre.

Men bör man inte ha det. nte så mysigt med stora getingbo inne i väggarna.

Låter oerhört konstigt. Ring Älvsbyhus och fråga vad fasen dom menar. Jag skulle gärna vilja veta varför man inte ska ha insektsnät. Det kan inte påverka ventilationen annat än ytterst marginellt. Lovar att tvåtusen getingar påverkar ventilationen mer.. :)

Mikael_L
Låter märkligt !!

Milkshaken
Har aldrig hört på maken. Måste vara en besparingsåtgärd från deras sida. Dock dum sådan.

Nej, nej...

Ingen besparing från deras sida. Det står att man ska TA BORT insektsnätet om man ska inreda ovanvåningen. :o

Kan du inte kolla med dem varför de vill det då?

Jag har mailat Älvsbyhus, men får inget svar. Får väl ta och ringa dom. :(

Har nu fått svar från Älvsbyhus om varför man rekomenderar att man tar bort insektsnätet. Man anser att risken finns att det fryser igen vintertid.

Men detta verkar man vara ensamma om at anse, eller?

Jag har aldrig hört talas om att det skulle vara ett problem att de fryser igen. Men jag har hört talas om att insekter kan vara det.. :)

Ja, jösses mycket skall man höra/läsa...

Klart du skall ha nät!

Sitter näten redan där skulle jag nog inte ta bort dem, men jag har inte satt nät på mitt hus. Personligen tror jag inte man har stor chans att stänga ute insekterna. Dom hittar nog in.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.