Vi håller på att bygga ett tvåplans nyfunkishus och måste nu bestämma inredningen i det mindre av de två badrummen. Nu har vi lyckats få idétorka och vill gärna ha hjälp med hur vi ska få till planlösningen på bästa sätt. Jag har bifogat en (mycket :)) enkel skiss över hur rummet ser ut, det är ca 3 m långt och 1,7 m brett. På högra kortsidan sitter ett fönster i fullhöjd och 0,5 m brett. Dörren måste öppnas inåt, pga att den annars hamnat olämpligt i förhållande till trappan utanför.

Det vi vill ha med är en rymlig duschhörna, ev delvis murad och med glasdörr, vägghängd toalett och ett inte alltför litet handfat. Under handfatet kan vi tänka oss ett par utdragslådor samt ett separat handduksskåp någonstans. Vi vill gärna ha golvet så fritt som möjligt och därmed mycket vägghängt. Vi föredrar en enkel stil med rena och raka linjer. Ju mer förvaring som ryms, desto bättre.

Alla förslag mottages riktigt tacksamt!!  :)

Hejsan!

Skissen sade inte så mycket mer än texten.... men för att få funkisstilen tycker jag att ni ska ha ett inkaklat badkar på 1.7 väggen under fönstret. Duschar gör ni oxå i badkaret. Jag tror oxå att rummet skule upplevas mer fyrkantigt då.

Vägghängd toa är praktiskt, men kan ni inte bygga in cicternen i väggen så kommer ju toan att ta en del plats. (men vad gör man - toa måste man ju ha ;D)

Tips om snyggt retro porslin, inte allt för dyrt: www.intema.se

Lycka till!

// Snäckan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.