B
Jag byggde om vinden till sovrum nu efter semestern i år. Vi isolerade med purskum. Men vi har inte lika högt till tak som er. Nu när det är färdigt så har vi 196cm till nock. Men det där blir nog grymt bra. Många tummar upp för detta projekt!!

• Gilla
Mag1c
  • Laddar…
B Björk82 skrev:
Jag byggde om vinden till sovrum nu efter semestern i år. Vi isolerade med purskum. Men vi har inte lika högt till tak som er. Nu när det är färdigt så har vi 196cm till nock. Men det där blir nog grymt bra. Många tummar upp för detta projekt!!
Hur tjock isolering la ni då?

Björk82, ge oss en liten utvärdering och beskrivning plz. Vi är många som skulle vilja göra samma sak och dumt om alla gör samma misstag om du kom på efteråt att det var något du borde gjort annorlunda..

B
O olofh skrev:
Vi har 10cm i väggarna och 7,5 cm o taket.
Än så länge är det riktigt bra. Men jag får väl återkomma när det är som kallast i vinter och varmast i sommar.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
B
O olofh skrev:
7 cm i taket och 10 cm i väggarna la dom, foamking heter företaget.

• Gilla
olofh
  • Laddar…
B Björk82 skrev:
7 cm i taket och 10 cm i väggarna la dom, foamking heter företaget.
Satte ni luftspalt som vanligt under?

• Gilla
Björk82
  • Laddar…
B
O olofh skrev:
Satte ni luftspalt som vanligt under?
Jag satte en luftspalt på ca 1 cm för att om vi måste byta ut yttertaket i framtiden så skulle annars isoleringen följt med, det behövs ingen spalt egentligen, men det blir ju inte heller sämre med luftspalt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.