Vi har besökare på vinden. Vaknar på natten av dunsar och att det tassar omkring där uppe. Plötsligt börjat lukta fisk i hallen.
Anticimex kommer på måndag, men innan dess sitter paniken i halsen.
Det är en stig i isoleringen, ser inte några bajsar och det luktar inget på vinden. Kan inte hitta något möjligt in eller utgångshål på utsidan av huset.
Köpte en kamera tänkte försöka filma vad det nu är, satt upp en radio och tänt lyset.
Någon med erfarenhet av skadedjur, gissar att det är mård eller råtta? Vad mer kan göras? 🙏🏻
Det är en stig i isoleringen, ser inte några bajsar och det luktar inget på vinden. Kan inte hitta något möjligt in eller utgångshål på utsidan av huset.
Köpte en kamera tänkte försöka filma vad det nu är, satt upp en radio och tänt lyset.
Någon med erfarenhet av skadedjur, gissar att det är mård eller råtta? Vad mer kan göras? 🙏🏻
Redigerat:
Jodå, men en musfälla räcker nog inte. Köper en mårdfälla i morgon. Hoppas rackaren fastnar på film 🍿 så jag vet exakt vilken fälla jag ska köpa.F fribygg skrev:
Produkter som diskuteras: "musfälla"
Musfälla elektrisk Silverline
Lätt att beta, tömma och rengöra
359 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 559 inlägg
Härregud, det blir värre och värre den här.B Bosch skrev:
Vi släcker och gör det lugnt så kanske jag kan fånga den jäkeln på bild
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 662 inlägg
En mård brukar skapa ett litet skafferi där den bosätter sig, med fågelägg och liknande som ruttnar. De kan även ha en inomhustoalett. När vi hade mård i innertaket lät de rätt mycket, sprang omkring på nätterna och ungarna skrek även. Vi tror det var ungarna i alla fall. Oavsett vad ni har löser det sig säkert med Anticimex.D Dalakakan skrev:Vi har besökare på vinden. Vaknar på natten av dunsar och att det tassar omkring där uppe. Plötsligt börjat lukta fisk i hallen.